poniedziałek, 24 września 2012

Makaron razowy z potrawką z cukinii


Dzisiejsze danie obiadowe jest szybkie i proste w przygotowaniu, coś w sam raz na zapracowany dzień. Dodatkiem bardziej wyszukanym są smażone pędy bambusa z papryczką chilli. Nie jest to wymóg do tego dania, aczkolwiek papryczka chilli powoduje, że cukinia nie jest taka mdła w odbiorze. Danie najlepiej smakuje z makaronem razowym, choć też nie najgorzej z ciemnym ryżem. W przepisie wykorzystany został także serek z nerkowców, którego przepis pochodzi z blogu ZdrowieNaTalerzu. Jeśli nie posiadamy składników na taki serek ani żadnej innej alternatywy sera, można zwyczajnie użyć śmietany roślinnej do zagęszczenia sosu.
Składniki ( porcja na 2-3 osoby ):
  • 300g cukinii
  • 100g cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/2 puszki ciecierzycy ( lub 3/4 szklanki ugotowanej )
  • 2 łyżki wegańskiego serka z nerkowców 
  • 1/3 szklanki wody
  • 1/2 szklanki mleka roślinnego ( ew. 4 łyżki śmietany roślinnej, jeśli nie mamy serka )
  • 30-40szt. pistacji
  • 15g papryczki chilli ( pół małej lub cała (ok.30g), jeśli ktoś lubi bardzo na ostro )
  • 1/2 puszki pędów bambusa
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • sól, pieprz, papryka ostra, curry, szczypta imbiru
  • 1 łyżeczka czubata oregano
  • 2 łyżeczki czubate bazylii
  • 150ml oleju + 1 łyżka
Przed przystąpieniem do głównego dania, zajmujemy się naszym bambusem. Ja użyłam pół puszki odcedzonych pędów bambusa. Do tego skroiłam papryczkę chilli w podłużne paski. Całość zmieszałam, zalałam sosem sojowym, doprawiłam pieprzem, papryką, curry i szczyptą imbiru. W małym rondelku rozgrzewamy olej i wrzucamy naszą mieszankę. Smażymy ok.5-7 minut, aż bambus się lekko zrumieni. Wyjmujemy za pomocą widelca i odsączamy na papierowym ręczniku. Międzyczasie przygotowujemy potrawkę. Proponuję rozpocząć czynność od rozdrobnienia pistacji. Ja użyłam 30 szt. ale wg. mnie spokojnie mogło być ich więcej. Następnie ścieramy cukinię na tarce o grubych oczkach.
Czosnek siekamy lub wyciskamy przez praskę, cebulę także siekamy na drobno i razem z czosnkiem podsmażamy na 1 łyżce oleju. Dorzucamy naszą cukinię i podsmażamy, dodając ok.1/4 łyżeczki soli.


Kiedy mieszanina lekko wchłonie tłuszcz i cukinia stanie się nieco bardziej szklista, doprawiamy całość oregano i bazylią, dorzucamy nasze posiekane pistacje i ciecierzycę. Podsmażamy ok. 1 min, a następnie zalewamy całość 1/3 szklanki wody, dla wytworzenia sosu. Następnie zabielamy mlekiem roślinnym i dodajemy 2 łyżki serka. Jeśli nie posiadamy serka, dogęszczamy sos 4 łyżkami śmietany roślinnej. Doprawiamy całość pieprzem i jeszcze chwilę dusimy.


Na talerze wykładamy makaron i zalewamy go tak przygotowaną potrawką. Możemy też dorzucić nasz makaron do potrawki i wymieszać wszystko razem na patelni, wówczas makaron ładnie obtoczy się w sosie. Wierzch potrawy dekorujemy wcześniej usmażonymi pędami bambusa z chilli.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz