poniedziałek, 17 lutego 2014

Proste placuszki z bakłażana



Samym zdjęciem może nie zachęcę do zrobienia, ale jest to na prawdę prosty przepis na dość specyficzne w smaku ( dla niektórych ) warzywo. Proste ciasto, prosta robota i w miarę szybka. A efekt jest taki, że otrzymujemy mięciutkie placuszki, w sam raz na nieskomplikowane drugie danie. Zamieniając proszek do pieczenia na sodę, dodatkowo zyskujemy danie bezglutenowe!

Składniki:

  • ok.300g bakłażana
  • 1/2 szklanki mąki gryczanej
  • 1/2 szklanki mąki owsianej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia lub sody
  • sól i pieprz do smaku
  • 1 łyżeczka ( lub więcej ) ziół prowansalskich
  • 1 szklanka wody
  • 1 łyżka oleju + olej do smażenia
Bakłażana kroimy w cienkie plastry, ok.0,5cm. Solimy każdy plaster, żeby odciągnąć wodę i odstawiamy na ok.30min. W tym czasie możemy przygotować ciasto. Do kielicha blendera wlewamy szklankę wody, wsypujemy mąki, proszek do pieczenia oraz zioła. Dodajemy szczyptę pieprzu, soli oraz olej. Miksujemy na jednolite ciasto. 
Po upływie 30 minut możemy opłukać plastry i podgotować je krótko w wodzie lub na parze. Ja gotowałam w wodzie, stąd nie płukałam ich, tylko wrzuciłam bezpośrednio do wrzątku. Plastry były przykryte wodą do połowy wysokości, czyli nie pływały jak w zupie. 
Obgotowane plastry odcedzamy na sicie i czekamy, żeby trochę ostygły. Gotowe ciasto przelewamy do miski. Sprawdzamy na słoność zarówno plastry jak i ciasto. 
Jeśli jest ok, rozgrzewamy olej na patelni i maczając poszczególne plastry w cieście, smażymy nasze placki na złoto. Smaży się bardzo szybko, stąd wcześniej obgotowałam bakłażana, bo bez tego byłby zwyczajnie surowy.

2 komentarze:

  1. Prosiłam o kabaczek, a dostałam bakłażan - może wykorzystam, choć wygląda conajmniej dziwnie :P Ostatnio tylko nie mam pomysłów na śniadania....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie śniadania nie są zbyt twórcze-to niestety typowe kanapki, więc raczej monotonia i nic godnego blogowego wpisu :(

      Usuń