środa, 19 września 2012

Szybka i prosta zupa serowa


Zupa przyszła mi do głowy spontanicznie, kiedy przeglądałam jedną z ulotek pobliskich knajpek, szukając pomysłu na obiad. I oto jest-zupka serowa, albo "serowa".

Składniki na 2 osoby:
  • 70g orzechów nerkowca
  • 1 kostka buliony warzywnego BIO
  • 1 ząbek czosnku wyciśnięty przez praskę
  • 80g cebuli
  • 1 łyżka oliwy lub oleju
  • 0,5 l wrzątku
  • 4 łyżki płatków drożdżowych
  • 1 łyżka drobno posiekanej natki pietruszki 
  • 2 łyżeczki cząbru jako opcja
  • sól ( jeśli konieczne ), pieprz do smaku, papryka ostra
  • 1/4 łyżeczki kurkumy ( dla koloru )
  • jako opcja: grzanki, po łyżce pokruszonych pistacji lub po łyżce uprażonych płatków migdałowych
Nerkowce zalewamy wrzątkiem tak na godzinę lub na całą noc-jak mówię, wymyśliłam przepis na już, więc długo czekać mi się nie chciało, aż zmiękną. Odsączone nerkowce wrzucamy do blendera. W dużym kubku lub rondelku rozpuszczamy kostkę bulionu we wrzątku ( nie gotujemy ). Lekko przestudzamy a w tym czasie siekamy cebulę i razem z czosnkiem podsmażamy na łyżce oleju. Lekko dusimy i dorzucamy do blendera.
Zalewamy bulionem nasze nerkowce, cebulę z czosnkiem, wsypujemy drożdże i razem wszystko miksujemy na jednolitą masę. Przelewamy całość do rondelka i gotujemy na małym ogniu jeszcze 10 minut od momentu wrzenia, aż zgęstnieje na krem, od czasu do czasu mieszając. Jeśli za rzadkie zagęścić skrobią kukurydzianą lub ziemniaczaną ( 1 łyżeczką ). Jeśli mamy paprykę konserwową, można dodać łyżkę, wtedy będzie miało smak a la cheddar. Ja niestety na dzisiaj nie mam-ubolewam, bo dla mnie bardzo dobry patent. Doprawiamy solą, pieprzem. Można dodać cząber lub posiekaną natkę, kurkumę. Wierzch posypujemy grzankami, pistacjami lub uprażonymi płatkami migdałowymi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz