czwartek, 6 września 2012

Koktajl z pałerem


Piłam coś takiego w jednym z wegańsko-wegetariańskich barach-ale bez pietruszki. Nie wiem, co dokładnie znajdowało się w składzie, ale na tej bazie stworzyłam własną kompozycję i zachęcam również do tej zabawy. Efekt za każdym razem wychodzi boski. A koktajl słodki mimo pietruszki. Propozycja szczególnie dla tych ze słabą morfologią :-) Tydzień jazdy na takich koktajlach i braki w żelazie nie mają żadnych szans :-)
A w składzie mamy ( na 1-2 osoby)

  • 1 szklanka mleka roślinnego
  • 1 dojrzały banan, taki plamisty jak się da, żeby było słodko ( tak ok.100g )
  • 3 łyżki płatków owsianych lub mieszanych (np. owsiane+jęczmienne+pszenne)
  • 1 łyżka otrębów (opcja)
  • 1 łyżka rodzynek
  • 2 suszone morele
  • 2 daktyle lub 1 figa lub inne duże coś, co tam tylko w naszych zapasach się mieści
  • garść posiekanej natki pietruszki
jako opcja:
  • 1 płaska łyżeczka cynamonu-ja uwielbiam, więc u mnie to standard raczej

Całość do blendera, miksujemy najpierw na średnich, potem maksymalnych obrotach. Im dłużej tym lepiej. Ja pozostawiam na 3 minuty, żeby się dobrze połączyło. Może być bardzo gęste, wtedy po prostu rozrzedzić mlekiem do pożądanej konsystencji. Ja swój ostatni tego typu koktajl wyjadałam łyżką :-) Jeśli koktajl wyjdzie za mało słodki, bo to z bananami różnie może być, wówczas dosłodzić
cukrem lub syropem klonowym bądź z agawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz