środa, 27 lutego 2013

Pożywna, zasmażana kasza jaglana


Dziś danie na szybko, łatwe i smaczne. Można spożyć samodzielnie lub w towarzystwie kotletów, pulpetów czy smażonej, sojowej krajanki. Całość ze zjedzeniem zajmie mniej niż 30 minut. Z podanych składników obdzielimy 2-4 osób. Danie jest o tyle fajne, że ilość składników względem siebie można dowolnie modyfikować i zawsze się uda.
W wersji podstawowej jest to kasza jaglana + cebula + groszek zielony. Dobrze smakuje także z dodatkiem czarnych oliwek, które dodajemy już po smażeniu. Ja zaprezentuję jeszcze inną wersję, na którą potrzebujemy:
  • 1 filiżanka kaszy jaglanej, ugotowanej w 2 filiżankach osolonej wody
  • 1 filiżanka mrożonego groszku ( z takim smakuje najlepiej )
  • 4 małe pieczarki
  • 100g cebuli
  • sos sojowy, najlepiej Tamari, do smaku - ok.2-3 łyżek stołowych
  • pieprz ( ja zrobiłam takie 3 "machy" pieprzniczką )
  • jako opcja mała garść nerkowców
  • olej do smażenia + 1 łyżka do ugotowania kaszy


Do garnka wlewamy 2 filiżanki wody, którą należy lekko osolić, dodać 1 łyżkę oleju. Kiedy się zagotuje, wsypujemy kaszę. Gotujemy ok. 7 minut, kasza powinna już wchłonąć większość płynu i być już prawie ugotowana. Dorzucamy nasz zielony groszek, mieszamy i kontynuujemy gotowanie aż kasza całkowicie się ugotuje. Zestawiamy z ognia.


Na patelni rozgrzewamy olej, mniej więcej 2-3 łyżki. Cebulę i pieczarki drobno kroimy, nerkowce możemy także rozdrobnić, ale niekoniecznie. Tak przygotowane składniki wrzucamy na patelnię i smażymy, aż cebula się zeszkli, a pieczarki i nerkowce lekko podduszą. Polewamy sosem sojowym. Można podlać lekko wodą, aby wytworzyło się więcej sosu. Doprawiamy pieprzem.
Dorzucamy wcześniej ugotowaną kaszę z groszkiem, mieszamy i jeszcze chwilę smażymy (ok.1 minuty ), żeby kasza przeszła aromatem podsmażonej cebuli. Sprawdzamy smak i w razie potrzeby doprawiamy sosem sojowym lub pieprzem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz