środa, 6 lutego 2013

Ciasto na przykład z jagodami


Szybkie i proste w przygotowaniu ciasto. U mnie jagodowe, ale może być tak naprawdę każde, w zależności od tego, jakim owocem chcemy przełożyć. W lodówce zalegało mi nieco mrożonych jagód, stąd czas najwyższy wziąć się za pałaszowanie zimowych zapasów :)

Składniki ( na foremkę kwadratową 22x22cm):
  • 1 szklanka mąki tortowej
  • 1 szklanka maki pełnoziarnistej pszennej
  • 1 szklanka mąki ryżowej pełnoziarnistej
  • 3/4 -1 szklanki ksylitolu/cukru
  • 1,5 łyżeczki sody
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki oleju
  • 1,5 szklanka wody
  • 5 łyżek soku z cytryny/octu jabłkowego
Nagrzewamy piekarnik do 200 C i przygotowujemy foremkę. W misce mieszamy wszystkie składniki, ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Przekładamy do foremki i pieczemy przez 30 - 40 minut. Po 30 minutach najlepiej sprawdzić ciasto patyczkiem. Jest bardzo delikatne, więc może sprawiać wrażenie niedopieczonego. Tak czy siak patyczek powinien być suchy. Upieczone ciasto pozostawiamy na 10 minut w otwartym piekarniku. Po tym czasie wystawiamy i czekamy aż wystygnie. Po przestudzeniu przekroić i przełożyć dżemem jagodowym.


Ja nie miałam dżemu, więc zastosowałam prosty sposób na zrobienie frużeliny. Odsypałam ok. 1,5 szklanki mrożonych jagód i wrzuciłam do garnka, zasypując całość 3 łyżkami ksylitolu-może być też zwykły cukier. Gotujemy na małym ogniu aż owoce puszczą sok. Następnie w 1/4-1/2 szklanki wody rozrabiamy 2 łyżeczki mąki kukurydzianej, wlewamy do naszych owoców i gotujemy, aż zgęstnieje. Studzimy, a potem całość lub część używamy do przełożenia ciasta.

 
Dla udekorowania wykorzystałam gotową bitą śmietanę kokosową. Część zmiksowałam z rozmrożonymi jagodami dla zabarwienia, część kremu pozostawiłam białą-tak dla kontrastu :)
Jak widać szybkie i nieskomplikowane w przygotowaniu. Mąka ryżowa nadaje mu trochę sypkości, stąd przy przekrajaniu lepiej obchodzić się delikatnie z ciastem, żeby się nie rozpadło.

moje zabawy ze szprycą :) jeszcze dojdę do perfekcji :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz