sobota, 15 września 2012

Tofu z curry ze szpinakiem na ostro


Danie zainspirowane potrawą wegetariańską, gdzie w oryginale występuje panir. Zamiast niego postanowiłam zaangażować w to marynowane tofu i sprawdziło się rewelacyjnie.

Składniki ( na 2 osoby )
120g makaronu ( dowolnego- u mnie akurat były wstążki )
180g marynowanego tofu
130g szpinaku ( ja miałam żywy z mega liśćmi, ale może być także mrożony )
1 papryczka chilli
1 ząbek czosnku
2 średniej wielkości pomidory ( mogą być obrane ze skórki jeśli ktoś tak preferuje )
2-3 łyżki oleju
ok. 0,5 łyżeczki papryki
ok. 0,5 łyżeczki curry
1 łyżka sosu sojowego

Makaron gotujemy w osolonej wodzie. Po ugotowaniu odcedzamy i odstawiamy na potem.
Tofu kroimy w kostkę ( 1cm x 1,5cm ), mieszamy w misce z sosem sojowym, obsypujemy papryką oraz curry tak, aby kostki były w miarę równomiernie oblepione tymi przyprawami. Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oleju i smażymy nasze tofu na złoto z dwóch stron. Kiedy jest gotowe, przekładamy do naczynia wyłożonego papierowym ręcznikiem, aby odsączyć tłuszcz.
Siekamy papryczkę chilli, pomidory, szpinak oraz czosnek. Na łyżce oleju smażymy najpierw czosnek, dorzucamy chilli i pomidory i smażymy ok.3-5 minut aż uzyskamy z pomidorów papkę.
Ja robiłam to w woku, więc całość smażyłam na dużym ogniu ciągle mieszając, od czasu do czasu dolewając niewielkie ilości wody, żeby pomidory nie przywierały do ścianek woka. Na koniec dorzucamy szpinak i smażymy jeszcze chwilę aż zmięknie i połączy się z resztą. Dokładamy nasze wcześniej usmażone tofu oraz makaron. Całość mieszamy do połączenia składników i lekkiego podsmażenia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz