wtorek, 12 lutego 2013

Mufinki kiwiowe


Moja wegańska biblioteczka powiększyła się o kolejną pozycję -Vegan Cupcakes Take Over The World. Jest tam wiele fajnych i tanich przepisów. Ten, który prezentuję, jest przeróbką przepisu na babeczki ananasowe. Miałam ochotę na kiwi, więc zamieniłam owoc. Efekt nie najgorszy, ciasto gąbczaste i bardzo delikatne-niepotrzebnie spaprałam kremami :-) W oryginale wierzch babeczek ozdobiony jest czymś w rodzaju kisielu z ananasa-analogicznie u mnie powinien być z kiwi.

Składniki ( na 12 babeczek ):
  • 1 szklanka mąki pszennej zwykłej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1 szklanka musu z kiwi ( 3 kiwi obrane, pokrojone w kostkę i zmiksowane w blenderze )
  • 1/4 szklanki oleju roślinnego
  • 1/2 szklanki cukru lub ksylitolu
Nagrzewany piekarnik na 180 C, przygotowujemy 12 foremek mufinkowych.  W dużej misce mieszamy mąkę, proszek, sól oraz cynamon. W blenderze miksujemy kiwi, olej oraz cukier. Tak przygotowaną masę przerzucamy do miski z mąką i dodatkami, mieszamy. Może być, że trafią się czasem nieco większe kawałki owocu-nie jest to wadą :-)

babeczki w przekroju



Foremki wypełniamy ciastem do połowy-ja w sumie wypełniłam do 3/4. Pieczemy 25-30 minut wg. przepisu w książce, ja niestety trzymałam swoje jakieś 50 minut, bo wciąż wydawały mi się niedopieczone. Ich struktura jest bardzo delikatna, więc podczas pieczenia można mieć takie wrażenie. Patyczek też w sumie nie był do końca suchy, nawet po upływie tych 50 minut-jednak zakalce się nie porobiły. Babeczki pozostawiamy do przestygnięcia jeszcze przez 10 minut.


Nie będę podawać przepisu na kremy, które robiłam, bo za dobre nie wyszły. Czekoladowa wyszła za sztywna i średnio komponowała się z kiwi, wierzchnia to mus kiwiowy, zagotowany z mąką kukurydzianą, ksylitolem. Po przestygnięciu zmiksowane z olejem kokosowym. Podam natomiast przepis oryginalny, ze wspomnianej książki, na polewę. Ananas zastępujemy owocem kiwi:
  • 1 szklanka miąższu z kiwi (2-3 kiwi w zależności od rozmiaru )
  • 1/4 szklanki cukru/ksylitolu ( w przypadku kwaśnego kiwi możemy potrzebować więcej)
  • 1 łyżka mąki z tapioki, kukurydzianej lub z maranty trzcinowatej ( arrowroot )
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą w rondelku. Doprowadzamy do wrzenia i mieszamy ciągle przez 30 sekund. Zmniejszamy ogień i gotujemy jeszcze przez minutę. Polewę nakładamy na babeczki natychmiast przy pomocy łyżki. Będzie się nieco rozlewać, możemy nakierować ją pomagając sobie płaską stroną łyżki. Można to jeszcze przyozdobić owocami. Na koniec wstawiamy do lodówki na 30 minut, żeby stężało.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz