wtorek, 4 grudnia 2012

Śniadaniowa dyniownica

Wersja z dynią na słono. Nie mam za dużo doświadczenia jeśli chodzi o słoną wersję tego warzywa, ale kiedy zrobiłam taką próbę po raz pierwszy, wyszło mi danie smakiem przypominające jajecznicę. Traf chciał, że właśnie kupiłam czarną sól Kala Namak, której charakterystyczną cechą jest właśnie jajeczny aromat. Druga próba zakończyła się zatem zrobieniem dania ponownie już ze wspomnianym dodatkiem. Wyszła całkiem sympatyczna imitacja jajecznicy, jednak żeby aromat soli był bardziej wyczuwalny, należałoby dać jej sporo, a to jak wiadomo, nie każdy zniesie :)

Składniki (na 1-2 porcje ):
  • 1/2 szklanki musu z pieczonej dyni
  • 100g tofu naturalnego
  • 1/3 ( lub więcej ) łyżeczki czarnej soli kala namak lub zwykłej
  • 40g cebuli
  • szczypiorek posiekany w ilości wg. uznania
  • 1/4 - 1/2 łyżeczki pieprzu
  • 1/4 łyżeczki sproszkowanego curry
  • szczypta sproszkowanego chilli lub odrobina posiekanego 
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • 1 i 1/2 łyżeczki oleju do smażenia
Sól czarna (która w rzeczywistości jest koloru bladego różu - nie mylić jednak z różową solą himalajską ) jest dość pożądana w tym przepisie ze względu na swój wspomniany aromat. Kupiłam ją przez internet z ciekawości, ponieważ czytałam o twórcy wegańskiego proszku imitującego żółtko jaja. Użył on tej soli właśnie, jako jednego ze składników swojego wynalazku-teraz wiem dlaczego :)Ale do dzieła.
Cebulę siekamy i podsmażamy, aż się zeszkli, dorzucamy rozgniecione widelcem tofu i jeszcze przez moment smażymy. Możemy ciut posolić. Następnie dodajemy mus z dyni i smażymy kolejne 2 minuty. Doprawiamy solą, pieprzem i pozostałymi przyprawami. Na koniec szczypiorek, mieszamy i zjadamy :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz